چند قدم به سوی سلامتی

هر سال شرکت ما یک بن 500 یورویی به کارمندهاش میده همراه با یک لیست از دوره ها و آموزشهایی که با این بن میتونی شرکت کنی. امسال یک سری دوره های سلامت همراه با مشاور برای کارمندها گذاشتن که یکیش برای کاهش وزن هست. من هم از اونجایی که از بعد از بارداری هنوز با اضافه وزن دست و پنجه نرم میکنم تصمیم گرفتم از این فرصت استفاده کنم و ثبت نام کردم برای دوره لاغری 6 ماهه. 

در طول این شش ماه با یک مشاور در تماسم که بهم کمک میکنه تا با توجه بیشتری غذا بخورم و سعی کنم بیشتر فعالیت بدنی داشته باشم تا بتونم در این مدت شش ماه به وزن دلخواهم برسم. 

برای اینکه فعالیت بدنیم بیشتر بشه مشاورم یک دستبند برام فرستاده که قدم هام رو میشماره و هدف اینه که سعی کنم روزانه 10000 قدم راه برم ( ده هزار قدم معادل هفت کیلومتره) . این باعث شده که سعی کنم روزهایی که برنامه دویدن ندارم حداقل برای نیم ساعت هم که شده بین روز پیاده روی کنم و در محل کارم هم تا جایی که میتونم از آسانسور استفاده نکنم .

در طول هفته هم سعی میکنم غذاهایی که میخورم ثبت کنم و میتونم یک برآوردی از میانگین کالری روزانه ام و مواد مغذی مورد نیاز بدنم داشته باشم. این باعث میشه که کم کم سعی کنم غذاهایی که کمتر سالم هستند رو با غذاهای سالم تر جایگزین کنم. 

خوشبختانه در مدت دو ماهی که این برنامه رو شروع کردم تونستم 3 کیلو کم کنم و تونستم یکی از شلوار جین هایی که در سال 2009 میپوشیدم دوباره بپوشم.

 

/ 0 نظر / 16 بازدید